Efter regn kommer tydligen sol

Fruktansvärd hemsk vecka! Menar då från onsdag till onsdag, så räknar jag mina veckor - för det är då jag går till arbetsterapeuten och så jag planerar mina veckor.
Förra veckan hos arbetsterapeuten så sa hon att jag måste börja läsa dig att inte göra något. Jag kanske skulle testa att sova i mammas lägenhet och acceptera mina känslor i ensamhet. Jag skulle vara tvungen att lära mig vara själv igen och vara okej med det.
Sagt och gjort i lördags bar jag upp mina kläder i lägenheten, mer än så kan jag inte flytta eftersom den är möblerad. Har sovit där sen dess, med undantaget natten till idag. Jag sover väldigt dåligt för känslorna ligger som ett andra skinn och är alldeles blottade, väldigt jobbigt för en som ägnat hela sitt liv åt att gräva ner dem djupt djupt ner. Jag har dock varit duktig och vilat, tränat på att vara själv med mina tankar, så jag ligger plus minus noll på energikontot.

Så denna vecka blir spännande. Jag känner mig relativt pigg just nu i kväll. Hoppas viljan att göra saker fortsätter efter ikväll bara.
För övrigt så baserar jag mitt energikonto efter vad jag känner för att göra. I dag har jag gjort ganska mycket. Jag har varit hos min arbetsterapeut, efter det tränade jag. För att avsluta dagen med att handla mat och göra lite ärenden. Så i min bok borde jag egentligen ha feber och ligga och frysa under ett täcke iförd full vintermundering. Istället sitter jag upp och har lagat en väska och funderat väldigt mycket på att börja på en ny brodering.
Jag tror jag fick lite uppsving efter att ha hävt ur mig allt för min arbetsterapeut. Jag mår mycket bättre efter att ha pratat igenom allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback