Nattfilosofering - dagen efter

Kunde inte somna så snabbt igår, var tvungen att analysera mitt beteende.
Det är nämlign så att jag efter en utekväll kommer hem och känner mig lite ledsen. Jag känner mig inte upprymd efter den roliga danskvällen med vänner som jag precis varit på utan något förmörkar kvällen jag haft. Är det någon annan som känner så? Jag vill inte vara så dryg att jag tror jag är den enda, men det är ett drag jag inte uppsakattar hos mig själv. Jag var därför tvunen att klura ut varför det är så. 
 
Ska man lösa ett problem måste man veta vad problemet är. Nu tror jag att jag kommit på det. Det är det där med att jämföra sig, det där vi skulle sluta med ni vet ;-) Jag kommer hem och känner mig ledsen för att jag tror alla andra har haft roligare än jag har! Har ni hört något så hemskt?! Snacka om tycka synd-om-sig-själv-fest! För egentligen så har jag haft roligt. Jag har fått dansa, som jag älskar. Jag har sett människor - riktigt livs levande människor som inte finns på en TV-skärm! Jag har umgåtts med mina vänner. Allt som är viktigt och roligt har jag fått göra, så vad tusan har jag för anledning att vara ledsen. Jo det finns kanske någon där som hade det roligare - de kanske fick en ny vän eller var snyggast på festen. Dessa "kanske" och "tänk om" gör mig allså ledsen, JAG gör mig ledsen. För vad finns det som säger att ingen tittade på mig och kände sig ledsen över att inte ha så kul som jag hade det?
 
Varför kan vi inte vad nöjda med de små glädjeämnen vi har? Var glad för allt du får!! Skit i andra och vad de har. Det finns inget som säger att deras liv är bättre/roligare för att de har det. De kanske är avundsjuka på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback