Ingen dans på rosor

Så av alla sjukdomar som finns varför måste jag ta en som ingen vet nåt om? Jo, de vet att den finns och lite vad den innebär. Det de inte vet är hur man lever med den vad som kan underlätta att leva med det. Och att inte veta hur man ska leva för att inte bli sjukare suger! Att inte veta hur mycket jag kan puscha mig själv är jobbigt.
 
Tycker det är jobbigt att sjukdomen påverkar allt också. Det är inte som med ett brutet ben där man kan vila benet så är det bra. Jag har ont i magen, feber, mår illa mycket och ledvärk - men det värsta är vad den gör med mitt huvud. När jag är som tröttast kan jag börja berätta om något bara för att mitt i ha glömt vad jag pratar om.
 
Mitt problem just nu är att jag känner hur hjärnan inte fungerar som den ska. Pluggar en 7.5 poängskurs på kvartsfart och har aldrig känt mig så pressad att prestera eller så korkad. Jag förstår allt material men lyckas ändå inte med att skriva något, svara på de frågor som vi ska. Detta skapar stora problem då jag vet att jag inte är korkad, jag är fakstikt ganska smart, men jag lyckas ändå inte förstå papret framför mig.
 
 
 
 
Vilket dumt uttryck egentligen. "Ingen dans på rosor", står för att något är svårt eller hur? Borde det inte vara svårt att dansa på rosor? Med alla taggar och det tänker jag... Ja ja, får filosofera över det nån annan dag. Jag är mycket för filosoferande när jag har feber och är trött. 
 
Tack för idag!
Lycka och välgång i ditt liv önskar jag dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback